Mar 1, 2011

It Was Over a Year Ago....a Simple Engagement

 
Semalam.. genap setahun majlis pertunangan saya dengan Mr Kudud 28.02.2010.Majlis tu sederhana je...dan agak last minute..so paham-paham je la keadaannya.Tak de photographer...tak de mak andam...baju pon beli yang dah siap..itu pon jumpa 3 hari sebelum majlis..haha

Walau bagaimana pon saya dan Mr Kudud sangat happy dan lega time tu.Happy sebab dah selamat bertunang (sekarang dah jadi laki bini pon..hehe) dan lega sebab dah tak perlu risau duit keluar lagi...hehe.Sebenarnya majlis tuh nak buat ringkas je tapi alih-alih jadi macam kenduri kahwin sebab ramai pulak sanak-saudara yang datang.Terima kasih sangat-sangat....

Malam sebelum hari pertunangan tuh..memang riuh rendah sebab mase tuh laa yang orang perempuannya sibuk membuat pelamin,gubah hantaran,mengemas rumah..Yang kaum lelaki pulak sibuk di luar..ada yang buat preparation untuk memasak..ada yang bersembang...saya dan yang lain-lain tolong abah buat wadei kepeng..ermm...wadei kepeng ni sebenarnya bubur tepung pulut dengan durian.Masakan tradisi orang Banjar..




Esoknya majlis pon bermula...pagi-pagi lagi saya dah bangun tolong mak mengemas rumah..memang haru-biru jugak laa.Pagi tu pulak ada lagi saudara-mara yang datang..memang meriah sangat..hehe.Pukul 12 tuh saya dah mula bersiap...nasib baik kawan saya Ina ada untuk tolong saya bersiap.Terhutang budi betul saya kat Ina ni.Setiap kali ada majlis saya,mesti dia datang..Saya memang tak pakai mak andam untuk bertunang.Satu..sebab majlis tunang saya tu pon simple je..dua..sebab saya boleh mekap sendiri...hehe.Seminggu sebelum tuh saya dah beli make up set siap-siap dari M.A.C.Sampai sekarang ada lagi make up set tuh.Berbaloi sangat..



Rombongan Mr Kudud sampai dalam pukul 3.00 petang.Agak lewat sedikit dari yang dirancang..sepatutnya selepas Zohor..tapi rombongan diorang pon ramai dalam 15 buah kereta,itu pon dari 3 negeri..Perlis,Penang,dan Selangor/KL.Nak kumpulkan semua ahli keluarga memang ambil masa..hehe

Ini lah saat-saat menunggu rombongan sampai...


Dan akhirnya sampai jugak...........


Sampai je rombongan Mr Kudud...saya dh start nervous..poyo je time tuh kan..sampai je tuh..semua dijemput makan tengah hari dulu.Ye laa..dah pukul 3,mesti lapa...

Habis je makan tengah hari,baru laa start majlis....hehe...


Habis je perbincangan..barulah upacara menyarung cincin.Yang uniknya...adat sebelah Mr Kudud..selepas sarung cincin..ada upacara suap gula..ermm...penuh jugak mulut saya dengan gula time tuh..hehe



Macam biasa laa...dah abis sarung cincin,tukar-tukar hantaran pulak...mula-mula plan asal hantaran 3 dulang dibalas dengan 5 dulang..alih-alih jadi 11 dibalas 17...



Salah satu hantaran untuk saya : Purse Jaspal, Jam Michael Kors dan Set Rantai dan Subang Guess


Hantaran untuk Mr Kudud : Jam Guess


Kamera Nikon dan Wallet Pierre Balmain untuk Mr Kudud...

Di bawah ni..gambar-gambar yang sempat diambil masa majlis tuh....






Sekian Terima Kasih....

4 comments:

Unknown said...

tunang aku lagi sempoi dari ko punye majlis..ahaha

MiYOKO SuKi said...

look simple tapi cntik...

Hannah Muminah said...

very beautiful
congratulations sis ^ ^

Liza Razak said...

salhah : sikit benor ko upload pic tunang ko
aritu.x puas tgk

Miyoko Suki : Terima kasih

Hannah : Thank you so much sis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...