Jul 10, 2011

Balik Kampung!!

Semalam saya dan adik-adik mengambil keputusan untuk bercuti ke Perak.Sambil-sambil tuh nak larikan diri dari BERSIH kat KL tu kan..hehe.Malangnya Mr Kudud tak dapat nak join sebab beliau kena bekerja pada Sabtu dan Ahad

Yang buat kitorang berkobar-kobar nak balik sebenarnya pasal aunty kitorang nak masak lemang kat kampung(Gopeng)Siap ada rendang ayam sekali.Rugi woo kalau tak balik..

Kitorang gerak semalam dalam pukul 8.30 malam,tapi stuck kat NKVE sebab ada road block.Adoi..memang jam giler.Tapilepas tuh highway smooth balik..Akhirnya kitorang sampai dalam pukul 1.30 pagi.

Pagi tadi,bangun awal temankan mak saya ke pasar pagi Bota.Macam-macam saya mintak mak saya masak.Suruh masak Siput sedut masak lemak,sup ekor,dan sambal tumis udanv petai..haa..kalau seminggu makan macam ni memang confirm gemuk laa saya

Petang pulak kitorang balik kampung(rumah aunty saya).Macam biasa aunty saya akan masak lauk pauk kampung style.Tadi ada ikan rebus masak lemak,rebung masak lemak,ikan kembung goreng dan sambal belacan.

Best kan sekali sekala balik kampung macam ni..

Kali ni entry saya tak de gambar sebab saya tulis entry ni guna iphone cabuk saya ni.Tak reti
nak upload gambar..hehe..

6 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

lazat semua makanan sebutnye...
tak der pic xpe...
nanti ade balik la tue pic superb...

♥MAMASYAZA♥ said...

ada sambal belacan tu pun dah cukup best....berselera mkn

Unknown said...

wuut!!tag kamu
http://ceritasukasuki-nuri.blogspot.com/2011/07/kosmetik-yang-wajib-ada-dalam-handbag.html

Liza Razak said...

@meniti senja : balik kg haritu x sempat nak snap gambar..balik pon sekejap je..hehe

Liza Razak said...

@mamasyaza : kan..kan..sambal belacan yang membuka selera tuh

Liza Razak said...

@salhah suhot : tengkiuu tag!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...