Mar 7, 2013

Makeup Review : Elianto Eye Primer


APA KATA ELIANTO :
"The lightweight cream that provides thin and even surface to prefectionise eyeshadow application. The optimize balance of emollient oil and waxes create superb smooth blending. Apply thin layers of cream onto eyelid and blend evenly"


MATA SAYA :
Mata saya ni jenis sensitif sikit. Kelopak mata selalu berminyak dan mata cepat berair.


APA KATA SAYA :
Sebelum saya tak pernah ambil kisah pun pasal eye primer ni. Main tenyeh je eye shadow kat mata. Setakat ni saya hanya pakai eye shadow Loreal je. Sebab jenama lain mesti tak lekat sangat warna tu kat mata. Sampai la saya ada terbaca review kat satu blog ni pasal kegunaan eye primer ni. Oooo...barulah tau kegunaan eye primer ni yang sebenarnya. Eye primer ni gunanya untuk membuatkan warna eye shadow tahan lebih lama dan pigmented. Bila nak beli, terus pening nak start dengan jenama apa dulu. Ramai cakap Urban Decay punya bagus tapi alamak...mahal la pulak. Mr Kudud cakap saya first time guna eye primer. Apa kata cuba yang murah dulu. Nanti kalau mata dah sesuai barulah cuba brand Urban Decay. Baiklah tuan penasihat...saya ikut cadangan tuan ! (sejak-menjak ni Mr Kudud memang rajin sangat ambil tau pasal mekap saya ni..lepas tu rajin bawak saya shopping mekap kat sephora..tima kacih tuan..hehe) Berbalik kepada topik eye primer...saya pun google la review pasal eye primer...saya google pasal Elianto, so far review yang saya baca sangat meyakinkan..makanya saya pun ajak Mr Kudud pergi Elianto IOI Mall.


Bila dah beli mulalah nak bertesting-bagai. First impression sangat baik. Bekas eye primer kecil je tapi praktikal..sesuai untuk dibawa travel. Tekstur agak creamy (bukan liquid base yer) dan senang disapu pada mata. Saya tanya salesgirl Elianto tu ada banyak shades ke untuk eye primer ni? Dia cakap ada satu je dan sesuai untuk semua jenis kulit. Bila pakai dengan eye shadow kebiasaan saya...wow..warna very pigmented! Memang senang nak blend eye shadow pada mata. Tapi ada satu je kekurangan eye primer ni. Bila saya pakai lebih kurang 4-5 jam, eye shadow saya dah berbelak-belak. Mungkin sebab kelopak mata saya ni jenis berminyak dan jenis creamy ni tak sesuai untuk mata saya. Tapi overall untuk harga RM 20++ agak berbaloi untuk dicuba sebagai permulaan. Mungkin lepas habis guna eye primer ni...saya akan cari jenis liquid base pulak.


Pro's :
1. Tekstur cream - Sapuan licin pada mata
2. Harga mampu milik - Hanya dalam RM 20.00 - RM 26.00 satu
3. Agak tahan lama - Untuk kelopak mata berminyak macam saya ni, tahan lebih kurang 4-5 jam dalam cuaca panas
4. Warna eyeshadow lebih jelas dan terang

Con's
1. Tidak sesuai untuk kelopak mata jenis berminyak
2. Sapuan menggunakan tangan (no brush) - aishh...malas betul nak kena lap tangan dengan wet wipes lepas guna


Harga retail Elianto Eye Primer : 
RM 20 ++ 



Rating : 2/5
Repurchase ? NO ! ( Tapi since saya dah terbeli, saya akan pakai sampai habis :) )





Love,
LIZA RAZAK




10 comments:

suwara entertainment said...

saya guna MAC or BENEFIT utk kelopak mata tu b4 guna eyeshadow.

bila nak jumpa saya ni? bole saya try make-up awk pulak pasni. hehehe

pinky said...

hehehe....housemate pun pakai elianto... nmpk okayh jer...=)

| CIKZEK | said...

tak gheti pkai eyeshadow, cemane ni kak liza ? uhuuu

♥ Vna ♥ said...

murah..mesti cekidout nie!

cik chinta said...

smla, 1st eyeprimer pon elianto. spi skg x hbs lg. da sethun lbih

Unknown said...

murah la...tapi nieza tak pakai :)

Nursaila Norman said...

saya mmg pakai elianto, walaupun mula2 mcm x berapa gah sgt promotion dia..tp first try mmg puas hati :)) yg ini belum beli..sbb kak liza,maybe akan beli :D

Unknown said...

Sy cuma pkai bedak amoi...hihi...malulh...

Unknown said...

Idah pakai MAC.. tapi berminyak jugak..! so jadinya tak berapa suka la pakai eye primer ni..

Izzati Jamil said...

Selamat i tak beli lagi sbb i pun ada oily eyelids jugak hehe thanks for the review!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...